'Ik wens je veel personeel toe’
20-05-2019 Het niet hebben van stress of ‘hassle’ van personeel is de nummer één reden waarom brancheorganisaties management en ondersteuning uitbesteden. Het Amerikaanse Association Management Company Institute (AMCI) heeft hier onderzoek naar gedaan en dit heeft geleid tot deze nummer één en negen andere inzichten genoemd in de onderstaande top 10.
En de winnaar is …………! Wedstrijdprocessen onder de loep genomen
04-03-2019 En de winnaar is …! Brancheverenigingen zijn bij uitstek het platform waarop branchegenoten zich inspannen tot verbetering van de gezamenlijke kwaliteit, het verhogen van de standaard en het vergroten van de gezamenlijke...
[Blog] 360° Feedback: ook voor onze evenementen
Jaarlijks organiseert Lejeune tientallen evenementen voor haar opdrachtgevers. Van bestuurs- en commissievergaderingen en kleinschalige workshops waar tientallen deelnemers aanwezig zijn, tot een- of meerdaagse seminars en congress...
[Artikel in VM] 'Take aways' ASAE congres Chicago
“Het valt niet altijd mee om de juiste krenten uit de pap te pikken, maar tegenover deze keuzestress staat dan weer het gezelschap van gepassioneerde verenigingsprofessionals waarin je verkeert en de conversaties over het vak waarin je verzeild raakt. En met de leden van de inmiddels befaamde ‘Dutch Delegation’, te herkennen aan hun bovengemiddelde lengte, is het altijd plezierig sparren!” – Jules Lejeune
De brug tussen de jaren ervaring en het aanstormend talent
Het betrekken en meekrijgen van de volgende generatie is in veel industrieën een uitdaging. Zo ook binnen FINAT, de internationale branchevereniging voor de zelfklevende etikettenindustrie. Deze vereniging bestaat al 60 jaar en heeft een gevestigde naam en dus ook een flink netwerk. De congressen verlopen altijd succesvol met een vertrouwd format waarbij deelnemers leren van presentaties, paneldiscussies en inspirerende verhalen. Ook de commissies bestaan uit industrie experts met veel ervaring en kennis. Met dit pakket kan je natuurlijk wel even vooruit, maar hoe zorg je dat je interessant blijft voor de volgende generatie(s) en niet te boek komt te staan als een ‘old men’s club’?