Nadat studie heeft uitgewezen dat er bij potentiële klanten van de leden van branchevereniging Afera nog veel onbekendheid is over de mogelijkheden van het product zelfklevende tape, heeft Lejeune voor Afera een contentmarketingplan ontwikkeld om de leden te helpen de functionaliteiten van het product zelfklevende tape te promoten. Afera heeft hiervoor het fiat van de leden.

Na vele strategische brainstormsessies en interviews met top professionals uit de industrie, heeft Lejeune, in samenwerking met haar partner en contentmarketingspecialist Mostly Media, een sociaal media marketing actieplan ontwikkeld. Primaire doelstellingen zijn: het verhogen van de bekendheid van zelfklevende tape als ‘functional sheet’, marktgroei creëren voor tapes, toegevoegde waarde leveren aan het lidmaatschap van Afera door het omzetten van bewustwording van het belang van zelfklevende tape bij potentiële doelgroepen, in concrete leads voor de leden.

Het contentmarketingplan voor zelfklevende tape is erop gebaseerd content te creëren waarin vanuit diverse invalshoeken wordt aangegeven waarom het gebruik van zelfklevende tape zo functioneel is. Hiermee zal de interesse voor het product gewekt worden bij potentiële afnemers. Geïnteresseerden zullen dan uiteindelijk weer naar de leden van Afera doorklikken. Want dit sociale media initiatief is door Lejeune ontworpen specifiek voor een vereniging en niet voor een bedrijf, en zal dus ook als zodanig worden behandeld. Afera staat hierin neutraal.

Een van de manieren om bekendheid voor zelfklevende tape te verkrijgen, is door te bouwen aan een grotere zichtbaarheid bij de engineers en designers , gebruikmakend van oude en nieuwe media, blogs en whitepapers. Zo zal interactie ontstaan tussen leden en andere professionals en organisaties uit de industrie. Lejeune is in deze onafhankelijk en kan zo neutraal het publiek bereiken dat nog onbekend is met het product zelfklevende tape. Hiervan profiteren de leden van Afera.

Er is een virtuele werkgroep samengesteld, bestaande uit tapeproducenten, een journalist, een editor en Lejeune met Mostly Media, die in 2014 de content gaan creëren die aansprekend is voor de doelgroep. Zoals een van de leden van Afera opmerkte: dit content marketing project loopt voor op de huidige marketingstrategieën van de meeste Afera leden. Alleen al daarom zullen veel leden profiteren van deze aanpak van Lejeune en Mostly Media.