[project] WOW-karton campagne, nieuwe branding en nieuwe website voor het Vouwkarton Platform.

Het Vouwkarton Platform heeft als primaire doel de promotie van vouwkarton. Vorig jaar is hiervoor de WOW-karton campagne gestart om de sterke eigenschappen van vouwkarton onder de aandacht te brengen van een breed publiek. Dit vroeg om een nieuwe branding, een frisse look met veel fotomateriaal en minder tekst, maar om ook een optimale Customer Journey om de voordelen van vouwkarton benadrukken. Dit gebeurt door het belichten van de veelzijdige, innovatieve en duurzame eigenschappen van vouwkarton en het uitlichten van ‘user cases’, en door het inzet van leden als (social media) ambassadeur. Geïnteresseerde leden kunnen zelfs WOW karton campagne badges downloaden om te gebruiken in hun eigen media uitingen.

Social Media

Erik Timmermans is nauw betrokken bij de ontwikkeling en totstandkoming van de website. Hij verzorgt de social media content en nieuwsberichten voor het Vouwkarton Platform: ‘In korte termijn hebben we een verdubbeling bereikt van volgers op Linkedin en Twitter. Die lijn moeten we doorzetten. Met de site en social media willen we een breed publiek inspireren en op de hoogte houden van de mogelijkheden en duurzame eigenschappen van vouwkarton’.WOW campagne vouwkarton

Next steps

‘Binnenkort wordt er gestart met het schrijven van show cases over producten van en de samenwerking tussen leden en hun klanten. Aan leden wordt gevraagd foto’s van mooie verpakkingen die ze tegenkomen of zelf ontwikkeld hebben naar ons te sturen. Deze delen wij online op de website en onze Social Media kanalen. Het platform is er dus voor leden, maar ook succesvol door de leden die bijdragen’: aldus Hans van Schaik, directeur Vouwkarton Platform.

Centrale inkoop

Bij Lejeune hebben wij de meeste websites van onze klanten ondergebracht bij één hostingpartij en websitebouwer. Zij denken met ons mee en kunnen snel schakelen bij wijzigingen. Door alles te centraliseren kunnen wij onze verenigingen een inkoopvoordeel bieden. De uniformiteit levert veel voordeel op, meerdere medewerkers zijn bekend met het beheer, waardoor er nauwelijks sprake is doorlooptijd van bij beheer of nieuws updates. Tegelijkertijd kan de website van Vouwkarton een volledig eigen ‘look and feel’ hebben.

Rol van Lejeune

Het Vouwkarton team met Hans van Schaik, (adviseur verenigingsmanagement en directeur), Cora  van der Lek, (financiële administratie) Angela Ashruf (management assistente), heeft een adviserende, initiërende en faciliterende rol voor het Vouwkarton Platform en haar leden. Het ontwikkelen van strategische projecten, marketingactiviteiten en belangenbehartiging, in zowel een adviserende als uitvoerende rol, zijn kerncompetenties van Lejeune.

Contact

Ook gebruik maken van de kennis en ervaring van onze adviseurs verenigingsmanagement? Klik hier voor ons team en neem gerust contact op met een van onze collega's.