Marketing & communicatie

Een moderne brancheorganisatie onderhoudt voortdurend contact met haar leden en externe doelgroepen. Het is van essentieel belang om een professionele marketing- en communicatiestrategie te hanteren om hen gedurende de verschillende fasen van de 'member journey' te bereiken. Hierbij is het belangrijk om met relevante content en via de juiste kanalen in te spelen op de uitdagingen en trends die branches en leden doormaken, zoals verduurzaming, vergrijzing, consolidatie, innovatie en digitalisering.

Het begrijpen van de behoeften van onze doelgroep, oftewel onze leden, en wat zij verwachten van uw brancheorganisatie of vereniging in deze snel veranderende markt, is van groot belang. Met ons diverse team van experts en partners hebben we alle benodigde kennis in huis om uw branchevereniging optimaal te adviseren en ondersteunen op het gebied van marketing en communicatie, zowel offline als online.

Laatste nieuws

Verenigingsmanagement de jaren ’60: de bloeiperiode

Toenemende Europese oriëntatie In het vorige blog hadden we het over de naoorlogse wederopbouw. Na de verwoestingen en trauma’s opgelopen tijdens de Tweede Wereldoorlog was het zaak om de nationale samenlevingen dicht bij huis van de grond af aan op te bouwen en de door de bezetter stilgelegde instituten en structuren nieuw leven in te blazen. In de jaren ’60 verschoof het accent naar Europese samenwerking.

Verandermanagement: Hoe breng je een vereniging in beweging

Bedrijven werken via hun brancheorganisatie aan duurzaamheid door samenwerkingen, met voorbeelden uit de kartonnagesector (Kartoflex) en de transportsector (Paychecked). Beide cases illustreren cruciale voorwaarden voor succesvolle veranderingen met behulp van de Sustainability Matrix. Dit artikel in VM magazine is een vervolg op de Lejeune Branchedag met het thema ‘Van duurzaam denken naar duurzaam DOEN’ (zie VM 2023-2). Met dank aan Jules en Luc Lejeune voor het meedenken en aan Hans van Schaik voor het meelezen.

Verenigingsmanagement de jaren ’40-’50: de voorgeschiedenis

Welkom op het blog ter gelegenheid van het 60-jarig jubileum van Lejeune. In aanloop naar het jubileumcongres op donderdag 31 oktober presenteren we de komende maanden een blogreeks waarin we de zes decennia van Lejeune Association Management voorbij laten komen. Per decennium vertellen we iets over de context: de wereldgeschiedenis, economische, maatschappelijke en bestuurlijke ontwikkelingen én hoe ons bureau zich aan de hand daarvan voortdurend heeft ontwikkeld.

ISO 9001

Lejeune is ISO 9001:2015 gecertificeerd door EIK certificering, certificeerder voor kennisintensieve dienstverlening.

ISO 9001

Lejeune is aangesloten bij: