Over ons

Wij zijn gespecialiseerd in het beheren van brancheorganisaties in het midden- en kleinbedrijf. Wij werken met en voor brancheverenigingen van 50 - >500 leden. Onze kracht ligt in strategie, projectmanagement en officemanagement. Inhoudelijk, organisatorisch en voor de dagelijkse ondersteuning zijn wij uw (branche) partner. Wij bevinden ons ‘in het hart van uw brancheorganisatie’.

55 jaar familiecultuur

Op 1 november 1964 richtte Mans Lejeune ‘Bureau Le Jeune’ op. Gestart als eenmansbedrijf met een secretariaats- en lobbyfunctie voor een klein aantal Europese verenigingen. Al snel groeide het bedrijf uit tot een full-service secretariaat bureau voor nationale en Europese brancheverenigingen. In 2002 werd Mans opgevolgd door zijn zoon Jules. Met een nieuwe directeur en uitbreiding van activiteiten was het ook tijd voor een nieuwe naam, zo ontstond ‘Lejeune Association Management’. Met een klein, ervaren team van medewerkers en partners belichaamt Lejeune de familiecultuur van loyaliteit, betrokkenheid en flexibiliteit die zo typerend is voor het midden- en kleinbedrijf en de verenigingen die haar vertegenwoordigen.

Onze Missie

Onze missie is om kleine en middelgrote nationale en Europese brancheverenigingen of samenwerkingsverbanden professioneel te ondersteunen bij de realisatie van hun doelstellingen op korte, middellange en lange termijn, door het bieden van een ‘secretariaat op maat’ op strategisch, uitvoerend en administratief niveau.

Onze Visie

Onze visie is om voor onze doelgroep de ‘preferred partner’ te zijn ten aanzien van strategische ontwikkeling, projectmanagement en operationele ondersteuning.

Industrieën en branches

Wij zijn goed vertegenwoordigd in de verpakkings- recycling- en procesindustrie, maar ook op het gebied van handel, dienstverlening en branche keurmerken hebben wij onze expertise ontwikkeld tot een zeer professioneel niveau. Met onze kennis en ervaring leveren wij toegevoegde waarde voor onze brancheorganisaties en haar leden. Wij ontwikkelen, implementeren en analyseren continue nieuwe concepten voor onze branches. Hierdoor zijn wij in staat snel aan te geven wat wel en niet werkt, maar ook waar de kansen liggen voor de branches waarin wij werken.

Ons team

Met 17 enthousiaste professionals, werken wij dagelijks voor 25 brancheorganisaties op het gebied van strategie, projectmanagement en officemanagement. Dit doen wij met, wat wij noemen: een klantteam. Elke opdrachtgever heeft een eigen team dat kan bestaan uit verenigingsmanagers, relatiebeheerders en ondersteuners, allen met een eigen expertise. Hierdoor zijn wij in staat om ‘full service’ te verlenen tegen een ‘parttime fee’. Wilt u weten wat een team van ons kan betekenen voor uw vereniging? Neem dan gerust contact op met een van onze adviseurs verenigingsmanagement [ link naar de medewerkers pagina ].

Onze services

Strategie

  • Belangenbehartiging
  • Bestuursbeleid en projectadvies
  • Marketing & communicatie

Projectmanagement

  • Congressen en evenementen
  • Branchesamenwerking
  • Keurmerken en brancheprogramma’s

Officemanagement

  • Bestuursondersteuning
  • Ledenadministratie en financiën
  • Online services, ICT & Facilitymanagement